امروزه کلان داده ها نقش بزرگی در فعالیت های تجاری ایفا می کنند. کلان داده ها را با سه مولفه ی حجم، سرعت و تنوع زیاد می شناسیم. اهمیت این داده ها به حدی است که شرکت ها نمی توانند بدون یک الگوی تجاری داده محور، در دنیای تجارت رقابت کنند. کلان داده ها به عنوان یک نقشه راه برای یافتن علایق مشتریان، شرکت ها را یاری می کنند تا بتوانند بهترین استراتژی را در جذب و نگهداری مشتریان خود داشته باشند. در نتیجه، امروزه شرکت های بزرگ دنیا در اتخاذ سیاست های تجاری و غیر تجاری خود بر کلان داده ها تکیه می کنند. جلوه رقابتی کلان داده ها در دسترسی مستقیم و سریع به آن ها جلوه می کند؛ جایی که برخی شرکت های قدرتمند دنیا از لحاظ دادن دسترسی یا عدم دسترسی به کلان داده ها برای بعضی از شرکت ها، نقش مهمی را در دنیای رقابت داده بازی می کنند.
این گزارش را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.
این گزارش را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.