با پایان انتخابات ریاستجمهوری، دکتر روحالله هنرور در سرمقاله این شماره با عنوان «اولویتهای کابینه سیزدهم و اهمیت رویکرد تیمی»، هماهنگی درون کابینه در قالب شکلدهی به تیمهای کاری پیرامون مسائلی از قبیل: هسته مرکزی دولت، مالیه دولت، دولت الکترونیک، اقتصاد و صنعت و… در کابینه آتی را راهکار موثری برای تسهیل پیشبرد برنامههای اجرایی دولت و تسریع اصلاح نظامها و رویههای ناکارآمد اداری میداند.
الهه فرمد با مرور گزارش IfG با عنوان «دولت دیجیتال در دوره بحران کرونا»، از نقش همهگیری ویروس کرونا بر شتاب بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک در انگلستان میگوید و توفیق نظام خدمات عمومی انگلستان در ارائه بدون وقفه خدمات عمومی در دوران همهگیری را بررسی میکند.
رضا قاسمیپور، در یادداشت خود با عنوان «نهادهای مالی، حلقه مفقوده فرآیند خصوصیسازی» سعی دارد با نگاهی به نقش صندوقهای Private Equity در فرآیند خصوصیسازی نشان دهد که چطور بیتوجهی به توسعه زیرساختها و نهادهای مالی و فقدان نهادهای مکمل مالی، عامل شکست در تجربه خصوصیسازی در کشور بوده است.
زهرا بیدار در دومین بخش یادداشت دنبالهدار خود، به معرفی «قانون مدیریت خدمات کشوری» و بررسی مبانی نظری حاکم بر این قانون میپردازد.