اقتصاد رفتاری, اقتصاد سیاسی, برنامههای انجام شده, حوزه های تخصصی, کانال اقتصاد رفتاری
آزمایش کیک و سیب
استفاده از خطای واحد (Unit bias ) و بهکارگیری اصول سادهسازی (Principles of convenience): تلنگری برای مصرف بیشتر مواد خوراکی سالم
بر اساس خطای واحد، افراد تمایل دارند به هر میزان مواد خوراکی که در اختیار دارند، آن را تمام کنند و این تمام کردن به آنها حس رضایت میدهد. نکته مهم در استفاده از این راهکار، انتخاب سایز مناسب برای مواد خوراکی است.
این آزمایش در یک کنفرانس دو روزه انجام گرفت. نتایج نشان میدهد که تغییر سایز، بهطور میانگین باعث افزایش مصرف سیب و کاهش مصرف کیک به ازای هر فرد میشود.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله زیر مراجعه کنید:
Hansen PG, Skov LR, Jespersen AM, Skov KL, Schmidt K. Apples versus brownies: A field experiment in rearranging conference snacking buffets to reduce short-term energy intake. Journal of Foodservice Business Research. 2016 Jan 1;19(1):122-30.