چگونه افراد را به استفاده از پله تشویق کنیم؟

چگونه افراد را به استفاده از پله تشویق کنیم؟


مطالعات دولت و بخش عمومی



اقتصاد رفتاری, اقتصاد سیاسی, برنامه‌های انجام شده, حوزه های تخصصی, کانال اقتصاد رفتاری

کمپانی فولکس‌واگن کمپینی به نام «تئوری سرگرمی» راه‌اندازی کرد که هدف آن تغییر رفتار افراد به سمت رفاه اجتماعی بیشتر با ایجاد سرگرمی برای آن‌ها بود.

یکی از ایده‌های محبوب، طراحی پله به شکل پیانو بود. برای یک روز در ایستگاه مترو استکهلم، فولکس‌واگن سنسورهای حساس به حرکت را بر روی پله‌ها نصب کرد که با گام برداشتن مردم بر روی پله‌ها صدای موسیقی تولید می‌کردند.

اندازه‌گیری قبل و بعد از آزمایش نشان داد که استفاده از پله پیانویی ۶۶ درصد استفاده از پله را در قیاس با پله‌برقی افزایش داد.

برای دیدن ویدئوی “پله پیانویی” اینجا کلیک کنید.