شما حتماً متوجه شدهاید که هنگام استفاده از حولههای سرویس بهداشتی هتل، یک کارت در آنجا نصبشده که سعی دارد شمارا قانع کند تا از حولههایتان، مجدداً استفاده کنید. این مسئله معمولاً به این صورت است که منفعتهایی که این کار در حفاظت از محیطزیست دارد را عنوان میکند. این استراتژی تا ۳۵% باعث استفاده مجدد از حولههای هتل آریزونا شده است. اما آیا راه مؤثرتری هم وجود دارد؟ هتلداران متوجه شدند که تا ۷۵% افرادی که برای ۴ روز در هتل اقامت میکنند، از حولههای خود مجدداً استفاده میکنند. بنابراین آنها کارتهایی را نصب کردند که در آن نوشته بود: “۷۵% مهمانان این هتل از حولههای خود استفاده مجدد میکنند، لطفاً شما هم همین کار را بکنید!” این عمل ۲۵% باعث افزایش استفاده مجدد از حوله شد. حالا تصور کنید که در یک هتل، در اتاق شما کاغذی گذاشته باشند که بر روی آن نوشتهشده “۷۵% افرادی که “در این اتاق “ساکن بودند، از حولههایشان مجدداً استفاده کردهاند”.”شما ممکن است فکر کنید، امیدوارم این حوله، همان حولهای نباشد که آنها استفاده کردند!” بااینوجود تنها یک پیام مؤثر مانند پیام قبل میتواند تا ۳۳% باعث افزایش استفاده مجدد از حوله شود.
نوشتهٔ زهرا موسوی
منبع
?https://veritusgroup.com/consensus-6-of-six-principles-of-influence-for-fundraising/
?https://www.influenceatwork.com/