اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

اخبار و رويدادها




متن خبر

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اندیشکده حکمرانی شریف، خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، پژوهشکده علم و تحول راهبردی، مرکز زنان و امور خانواده دانشگاه تهران و بنیاد بین‌المللی گوهرشاد خردادماه سال 1402 برگزار می‌شود.

معرفی کلی

مسائل زنان به دلایلی متعددی چون پپیچیدگی، چندبعدی و میان‌رشتگی بودن، همواره از چالش‌های بافتاری و ساختاری زیادی برخوردار بوده است و همین مسئله، نگاه به زنان را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها با رخدادهایی خاص مواجه می‌سازد. در این میان، فهم تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مبتنی بر جنسیت در قالب برنامه ریزی جنسیت محور و نگاه حکمرانی به مسائل زنان و هم‌چنین نقش زنان در فرایند حکمرانی با توجه به اصل تعادل نقشی، تعادل ظرفیتی و چندجانبه‌گرایی، از مسائلی است که چهار اصل آگاهی بخشی، آموزش، ترویج و تخصص‌گرایی را می‌طلبد.

موضوع حضور اجتماعی زنان و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مهم، به ویژه عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و مشارکت در حوزه حکمرانی علمی، اجرایی و اجتماعی، همواره یکی از موضوعات مورد بحث و چالش‌برانگیز در جوامع و فرهنگ‌های مختلف بوده است. پس از انقلاب اسلامی ایران به ویژه در سال‌های اخیر و با تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اهمیت یافتن لزوم پرداختن به نقش‌آفرینی گسترده زنان در عرصه‌های فوق الذکر، توانمندسازی زنان برای ایفای نقش های چندجانبه گرا بیش از گذشته اهمیت یافته است.

در همین راستا، کمیسیون ملی یونسکو ایران با همکاری نهادهای موثر سیاستی و دانشگاهی اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی را به صورت حضوری در بهار و تابستان ۱۴۰۲ برگزار می‌کند. پژوهشگران و سیاست‌پژوهان محترم به صورت مجزا نیز می‌توانند نسبت به ارسال مقالات و سایر مکتوبات خود در زمینه حکمرانی و زنان اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

اهداف دوره


-توانمندسازی  فعالین در عرصه بین المللی حوزه زنان و خانواده

– تداوم بحث توانمندسازی زنان برای ایفای نقشهای چندجانبه گرا

-اگاه سازی بدنه جامعه مدنی نسبت به توانمندیهای اجتماعی زنان

-آموزش و توانمندسازی افراد بر مبنای محتوای تخصصی حکمرانی بر اساس نیازها و چالش های زنان

-شبکه سازی تخصصی شرکت کنندگان همراه با کمیسیون ملی یونسکو، خانه خلاق و نوآوری مجلس، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران

– فراهم آوردن فضای آموزشی متفاوت از دانشگاه با در نظر گرفتن مسائل زنان در حکمرانی

– آموزش کاربردی و کارگاه محور به منظور تجربه جایگاه های حکمرانی برای زنان

زمان بندی دوره

پیش ثبت نام: ۱۸ اردیبهشت لغایت ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

اعلام نتایج اولیه:  ۳ خرداد ۱۴۰۲

مهلت نهایی واریز هزینه پذیرفته‌شدگان و اعلام اسامی نهایی: ۶ خرداد ۱۴۰۲

افتتاحیه: سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۹ صبح

دوره آموزشی و مهارتی: خرداد ۱۴۰۲، روزهای پایانی هفته (پنج شنبه و جمعه)

راهبری و نگارش گزارش سیاستی: ۲۷ خرداد لغایت ۱ تیر ۱۴۰۲

داوری ارائه‌ها و اختتامیه: ۲ تیرماه ۱۴۰۲

 

هزینه دوره

پس از بررسی رزومه‌ها و تایید کمیته علمی، به افراد منتخب برای ثبت نام در دوره اطلاع داده خواهد شد. هزینه شرکت در دوره ۲ میلیون تومان است که افراد با استفاده از کد تخفیف دریافت شده از سازمان‌ خود می توانند با پرداخت ۱ میلیون تومان در دوره شرکت کنند.

 

لینک پیش ثبت نام دوره

برای دسترسی به فراخوان و لینک پیش‌ثبت‌نام از طریق لینک www.fa.irunesco/form5 اقدام کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات تکمیلی به پوستر همایش مراجعه کنند.

پوستر