شماره نهم ماهنامه مطالعات دولت منتشر شد.

شماره نهم ماهنامه مطالعات دولت منتشر شد.


نشريه
حوزه سیاستی : مطالعات دولت و بخش عمومی
سال نشر : 1400/08/07



در سرمقاله این شماره با عنوان «اولویت‌های سازمان اداری و استخدامی در دوره جدید»، دکتر روح‌الله هنرور به بهانه آغاز دوره جدید فعالیت سازمان اداری استخدامی، از حوزه‌های اولویت‌دار برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های اصلاح نظام اداری می‌گوید.

مژده ناطقی در یادداشت خود با عنوان «شورای عالی آب؛ بازیگری منفعل یا بازیگردان سایر بازیگران؟»، تصویری کلی از بازیگران بخش آب در سطح سیاست‌گذاری ارائه کرده و به نقش شورای عالی آب در جهت‌دهی به این بازیگران متعدد پرداخته است.

به علت اهمیت آشنایی پژوهشگران با حقوق اداری و مغفول ماندن تدریس این موضوع در دانشگاه، زهرا بیدار، ضمن بیان ضرورت آشنایی با این حوزه، به معرفی اجمالی یکی از کتاب‌های حقوق اداری با عنوان «حقوق اداری نوشته دکتر موتمنی طباطبایی» پرداخته است.

در این شماره همچنین گزارشی از نشست آنلاین انستیتوی دولت در خصوص ارزیابی عملکرد دولت انگلستان تهیه شده است. در این نشست وزیر اقتصاد پیشین خزانه‌داری، رئیس مؤسسه عالی مالیه و حسابداری عمومی و سردبیر بریتانیا در مجله New Stateman تلاش کردند به این سؤالات پاسخ دهند که هزینه‌کرد دولت چطور می‌تواند به‌نحو مولدتری صورت بگیرد، در این مسیر چه چالش‌هایی پیش روی دولت است و نقش داده و اطلاعات در کمک به دولت برای برنامه‌ریزی بهتر چیست.

دانلود فایل