در عصر حاضر، رسانهها کارکرد و نقشهای متعدد و بیشماری در جامعه دارند. میتوان فعالیت اصلی نهاد رسانه را تولید، بازتولید و توزیع معرفت بهمعنای وسیع آن، یعنی نمادها یا مراجع معنادار و تجربهشدنی در جهان اجتماعی، دانست. در همین راستا، پژوهشگران بسیاری به شناسایی و تشریح کارکردهای این «نهاد میانجی اجتماعی» پرداختهاند. به گفتۀ صاحبنظران این عرصه، رسانهها در جامعه پنج کارکرد اصلی را به دوش میکشند: 1. اطلاعرسانی؛ 2. همبستگی؛ 3. پیوستگی و تداوم؛ 4. سرگرمی؛ 5. همگرایی عمومی. سازمان صداوسیما، بهعنوان بزرگترین رسانه و یکی از ابرسازمانهای کشور، متولی و ضامن تحقق این کارکردهاست. به طور کلی میتوان گفت که اطلاعرسانی و آموزش و سرگرمسازی سه کارکرد اصلی این رسانه هستند. سؤال اینجاست که آیا سازمان صداوسیما در مسیر یادشده قدم برمیدارد؟ پرسشی که ابهامات زیادی حولمحور آن دیده میشود.
ادامه این گزارش را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.
ادامه این گزارش را میتوانید از اینجا مطالعه کنید.