پیشرفتهای فناورانه، تحولات رسانهای را در عصر حاضر، شتاب بیسابقهای بخشیده است. نقش اینترنت در این میان، بهعنوان رکن اساسی این تغییرات، بر کسی پوشیده نیست. افزایش سطح و کیفیت دسترسی مخاطبان به اینترنت به دلیل کاهش چشمگیر هزینه تهیه و استفاده از تجهیزات پیشرفته ارتباطی از یک سو و تولید انبوه محتواهای رسانهای توسط تولیدکنندگان حرفهای گوناگون و یا کاربران از سوی دیگر، امکان یافتن «هر محتوایی» را با «کمترین قید و شرطی» (در هر زمانی، در هر مکانی و با هر دستگاهی) برای کاربران فراهم کرده است. افزون بر این، در این زمان، دروازهبانان و بازیگران رسانهای جدید و قدرتمندی نیز سر برآوردند: موتورهای جستجو، پلتفرمهای اشتراکگذاری محتوا، شبکههای اجتماعی و… که همگی بر نحوه دسترسی کاربران به محتواها اثر گذارند. بنابراین، میتوان چنین ادعا کرد که اکنون، «گزینش و چگونگی و نحوه انتخاب محتوا» اهمیت یافته است.
برای مطالعه متن کامل این یادداشت میتوانید اینجا کلیک نمایید.