تلوبیون پلاس؛ صیانت از منافع عمومی یا خسارت به کسب‌وکارهای خصوصی؟

تلوبیون پلاس؛ صیانت از منافع عمومی یا خسارت به کسب‌وکارهای خصوصی؟

پیشرفت‌های فناورانه، تحولات رسانه‌ای را در عصر حاضر، شتاب بی‌سابقه‌ای بخشیده‌ است. نقش اینترنت در این میان، به‌عنوان رکن اساسی این تغییرات، بر کسی پوشیده نیست. افزایش سطح و کیفیت دسترسی مخاطبان به اینترنت به دلیل کاهش چشم‌گیر هزینه تهیه و استفاده از تجهیزات پیشرفته ارتباطی از یک سو و تولید انبوه محتواهای رسانه‌ای توسط تولیدکنندگان حرفه‌ای گوناگون و یا کاربران از سوی دیگر، امکان یافتن «هر محتوایی» را با «کم‌ترین قید و شرطی» (در هر زمانی، در هر مکانی و با هر دستگاهی) برای کاربران فراهم کرده است. افزون بر این، در این زمان، دروازه‌بانان و بازیگران رسانه‌ای جدید و قدرتمندی نیز سر برآوردند: موتورهای جستجو، پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری محتوا، شبکه‌های اجتماعی و… که همگی بر نحوه دسترسی کاربران به محتواها اثر گذارند. بنابراین، می‌توان چنین ادعا کرد که اکنون، «گزینش و چگونگی و نحوه انتخاب محتوا» اهمیت یافته‌ است.

برای مطالعه متن کامل این یادداشت میتوانید اینجا کلیک نمایید.