
از: ۱۵ تا: ۱۷
یکی از معضلاتی که امروزه گریبانگیر وزارت آموزش و پرورش شده است و در سند تحول بنیادین به رفع آن تاکید شده است تمرکزگرایی شدید در این وزارتخانه است. وضعیت تمرکز در این وزارتخانه به نحوی است که از یک سو وزیر آموزش و پرورش باید درگیر جزئیترین مسائل مدارس است و از سوی دیگر مدارس هیچ اختیاری حتی در تعیین نیروی انسانی خود ندارند.
یکی از اصلیترین راههای مطرح در اسناد اقماری سند تحول برای این معضل «مدرسهمحوری» است. بر اساس مبانی نظری سند تحول «مدرسه محوری» عبارت است از «اخذ تصمیمات ناظر بر مدرسه، مربّی و کلاس درس، واگذاری اختیارات و قدرت تصمیمگیری، هدفگذاری، استخدام و ... به مدرسه، به همراه کوچکسازی حوزه ستادی و میانی و استفاده از سبک مدیریت تقویضی- مشارکتی».
در این نشست تلاش میشود تا الزامات اجرای این الگوی حکمرانی در آموزش و پرورش با نظر کارشناسان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
به تعداد ۴۵ نفر ظرفیت باقی مانده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.