چگونه قدرت اراده‌مان را بهبود ببخشیم؟

خود‌کنترلی و خویشتن‌داری همواره یکی از مسائل مهم در اقتصاد و روانشناسی بوده است.

روی بامیستر یکی از روانشناسانی است که در این زمینه تحقیقات دامنه‌داری انجام داده است.

در ویدئوی بالا می‌توانید برخی از این آزمایشات را ببینید. اما سؤال مهم آن است که درک ما از مفهوم قدرت اراده چه کمکی به ما کرده است؟

کاربردهای این آزمایشات را می‌توان در دو موضوع خلاصه کرد:

۱_ افراد ظرفیت محدودی از اراده دارند.

You have a finite amount of willpower.

۲_ افراد از یک ذخیره یکسان از اراده برای تمام فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند.

You use the same stock of the willpower for all tasks.

بنابراین با توجه به ویدئوی بالا، پیشنهاد می‌شود:

۱_ کارهای بی‌اهمیت همچون چک کردن ایمیل، تلگرام و … را اول صبح که ذخیره اراده شما بالاست، انجام ندهید و به‌جای آن فعالیت‌های مهم خود را انجام دهید. فعالیت‌های کم‌ارزش‌تر را به زمان دیگری موکول کنید.

۲_ در ابتدای روز وقت خود را روی فعالیت اصلی خود متمرکز کنید و ذخیره خود را با فکر کردن به این‌که چه صبحانه‌ای بخورید، کدام لباس را بپوشید یا کدام مسیر را برای رفتن به محل کار انتخاب کنید، تلف نکنید. چون هر تصمیم کوچک مقداری از قدرت اراده شما را کاهش می‌دهد.

۳_ بدانید که در یک روز نمی‌توانید چندین فعالیت مهم را با یکدیگر انجام دهید، چون ذخیره اراده شما تمام خواهد شد، لذا فعالیت‌های اولویت‌دار خود را ابتدا انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.