قاعده چهارم: سازگاری

افراد دوست دارند با آنچه قبلاً گفته‌اند یا رفتار کرده‌اند، سازگار باشند. این قاعده به جستجو و پرس‌وجو برای ایجاد تعهد، اشاره دارد. برای مثال مطالعه‌ای نشان داده است که در یک محله افراد کمی حاضر شدند که یک تابلوی زشت را در حمایت از کمپین رانندگی ایمن در حیاط خانه‌شان قرار دهند، درحالی‌که این میزان در محلهٔ کناری آن، چهار برابر بیشتر بود، این تفاوت به این دلیل بود که مردم محله دوم، ده روز قبل قبول کرده بودند که یک کارت‌پستال کوچک را به‌عنوان نشانه‌ای از حمایتشان از کمپین رانندگی ایمن، پشت شیشهٔ خانه نصب کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید از این قاعده برای “نفوذ” استفاده کنید، به دنبال فعالیت‌های داوطلبانه و تعهدات عمومی بروید.


نوشتهٔ زهرا موسوی

منبع

🔗http://www.directcreative.com/influence-and-persuasion-the-rule-of-consistency.html

🔗https://www.influenceatwork.com/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.