قاعده سوم: مرجع قدرت

مردم به افرادی که در موضع قدرت قرار دارند، احترام می‌گذارند. این موضع قدرت می‌تواند تنها به‌واسطه عنوان (مانند دکتر، مهندس و..)، لباس (یونیفرم‌های رسمی) و یا مظاهر یک موقعیت (مانند اسلحه یا مدال برای نیروهای نظامی، سربرگ معتبر برای مدیران، اتومبیل گران‌قیمت و یا ساعت برای کارآفرینان موفق) ایجاد شود. به‌عنوان‌مثال، اگر فیزیوتراپ‌ها گواهی تحصیلی خود را بر روی دیوار نصب کنند، می‌توانند بیماران بیشتری را متقاعد کنند که تمرینات پیشنهادی را انجام دهند. بنابراین محققان معتقدند قبل از این‌که بخواهید بر دیگران تأثیری بگذارید، لازم است به دیگران سیگنال‌هایی بدهید که شما یک متخصص و یک مرجع قدرت معتبر و خبره هستید.


نوشتهٔ زهرا موسوی

منبع

🔗http://www.directcreative.com/influence-and-persuasion-the-rule-of-authority-liking-and-scarcity.html

🔗https://www.influenceatwork.com/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.