قاعده دوم: کمیابی و اقناع

افراد بیشتر خواهان چیزهایی هستند که میزان کمتری از آن وجود دارد. زمانی که هواپیمایی بریتانیا در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد که از فردا خط روزانهٔ دوطرفهٔ لندن-نیویورک نخواهد داشت به این دلیل که برایش صرفه اقتصادی ندارد، فروش روز بعد را ترکاند. هیچ‌چیز عوض نشده بود. تنها تفاوت آن این بود که به یک منبع کمیاب تبدیل‌شده بود و به همین دلیل افراد، بیشتر خواهان آن بودند.

بنابراین برای فروش تنها کافی نیست که منفعت‌هایی که آن کالا برای اشخاص دارد را بگویید، بلکه لازم است بگویید که این کالا چه موقعیت منحصربه‌فردی است، و اگر از این موقعیت استفاده نکنند، چه چیزهایی را از دست می‌دهند.


منبع

🔗http://declusteredmarketing.com/influence-part-2-how-to-use-scarcity-in-your-content-marketing-strategy

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید